štvrtok 7. februára 2013

Laminátový chránič kolena

Desiatky pádov, odložení, letiacich kameňov sa podpísali na kolene výfuku nepeknými preliačinami. Vravím si dosť, musím koleno nejak ochrániť. Na trhu sú plechové rebrované chrániče alebo karbónové. Tie sa mi páčia oveľa viac, ich cena zase oveľa menej :) Tak si vravím - skúsim vyrobiť alternatívu - laminátový chránič. 
Najskôr treba vyrobiť formu. Beriem do ruky tenký ohybný plech a začínam ho tvarovať podľa kolena. Pri prvých zložitejších ohyboch prichádzam na to, že to nebude až také jednoduché. Plech treba strihať, ohýbať, zase strihať a zase ohýbať. Následne formu vysteliem hrubým alobalom, ukradnutým mame z kuchyne :) 

plechová forma

Môže sa začať laminovať. Použil som laminovaciu súpravu, ktorú kúpite v každej predajni farby-laky do 10 €. Sklamaním je, keď zistíte, že v súprave je síce celá pixla lepidla, ale iniciátoru, ktorý treba do lepidla pridať, je tak na polovicu pixle. Tkaniny na laminovanie tam tiež nie je zrovna veľa. 

Do pripravenej formy vložíme prvú vrstvu tkaniny a štetcom po celej ploche nanášame lepidlo. Ak nemáme dosť veľkú tkaninu, ktorá by pokryla celú plochu na jeden krát, môžme si ju rozstrihať a postupovať po častiach. Ja som jednu vrstvu robil z troch častí, vždy s dostatočným prekladom susedných častí pre dobrú pevnosť. Po niekoľko minútovom zatuhnutí môžme nanášať druhú vrstvu. Takisto tretiu a ak máme dosť tkaniny, môžme dať aj štvrtú. Mne vyšla tkanina len na 3 vrstvy. Polotovar necháme cez noc zaschnúť, na druhý deň sa môžme pustiť do konečného opracovania.

polotovar
Treba orezať prečnievajúce okraje. Najskôr beriem do ruky pílku, po chvíli ju však strieda v rukách karbobrúska s tenkým kotúčom :) Ide to dobre, chránič získava finálnu podobu. Ostré hrany obrusujem do guľata. Vŕtam 4 diery pre SK-pásky. 

pred striekaním
 
Už ostáva chránič len nastriekať farbou. Pred farbením je laminátový chránič na fotkách akoby polopriesvitný. Môže sa zdať, že nič nevydrží. V rukách ale tento pocit mizne. Je tvrdý a jemne pružný. Chcem aby bol na kolene čo najemenej výrazný. 2 vrstvy strieborného spreju a je hotovo. 
 
po striekaní

K výfuku chránič pripevňujem dvoma kovovými SK-páskami. Medzi chráničom a kolenom ostáva malá vzduchová medzera. To je síce dobré pre ochranu kolena, kedže chránič má kam "uhnúť", ale asi sa tam tiež bude držať blato. Pri prvej jazde chalani jazdiaci za mnou nadávajú, čo mi tak smrdí motorka :D Pri zastavení sám cítim spálený laminát. Po pár jazdách sa ale lepidlo v mieste kontaktu s kolenom vypálilo a smrad už necítiť :)        




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára