nedeľa 2. septembra 2012

Nastavenie karburátoru



! čistý airfilter, čerstvý benzín, nová sviečka, nová vata vo výfuku, nastavená hladina v karburátore !

MAIN JET (hlavná tryska)

  • ovplyvňuje plyn od 3/4 po plne otvorený
  • čím väčšie číslo, tým bohatšia
  • čím menšie číslo, tým chudobnejšia
  • ak je sviečka po plnom plyne čierna - treba chudobnejšiu - menšiu trysku
  • ak je sviečka po plnom plyne biela - treba bohatšiu - väčšiu trysku


 
PILOT JET (voľnobežná tryska)

  • ovplyvňuje od voľnobehu po 1/4 plynu
  • čím väčšie číslo, tým bohatšia
  • čím menšie číslo, tým chudobnejšia
 
IDLE ADJUSTING SCREW (šrób voľnobehu)  

  • nastavujú sa ním voľnobežné otáčky
  • základné nastavenie - 1,5 otáčky od dorazu
  • točením DOPRAVA -> ZVYŠUJEM otáčky
  • točením DOĽAVA -> ZNIŽUJEM otáčky
 

 AIR SCREW (šrób zmesi)


  • ovplyvňuje od voľnobehu po 1/8 plynu
  • točením DOPRAVA -> BOHATŠIA zmes (obohacujem)
  • točením DOĽAVA -> CHUDOBNEJŠIA zmes (ochudobňujem)
  • začať s vytočením tak, aby motor po naštartovaní udržal voľnobeh a neskapíňal (0,5 otáčky); potom točiť doľava, kým nájdem najvyššie otáčky, pričom ďalšie točenie doľava už otáčky nedvíha, plyn musí reagovať rýchlo, bez dusenia, bez váhania
  • ak ideálne nastavenie je menej ako 3/4 otáčky - treba dať bohatšiu PILOT JET
  • ak ideálne nastavenie je viac ako 2 otáčky - treba dať chudobnejšiu PILOT JET
  • CHUDOBNÁ ZMES: - po pridaní plynu motor váha, a potom sa vytočí po návrate k voľnobežným otáčkam, sú otáčky chvíľu vyššie, a potom spadnú na normálny voľnobeh
  • BOHATÁ ZMES: - po pridaní plynu sa motor dusí po návrate k voľnobežným otáčkam, sú otáčky nižšie alebo motor skape


JET NEEDLE (ihla)

  • ovplyvňuje od 1/4 po 3/4 plynu
  • najvyšší zárez #1 je najchudobnejší
  • najnižší zárez #5 je najbohatší
  • plyn držíme na 1/4 plynu, potom pridáme - ak motor ide dobre odspodu, ale ku koncu je lenivý, kašle, z výfuku ide dym, sviečka je zakarbónovaná alebo beží na 4-taktný cyklus -> ihla dáva príliš bohatú zmes -> musíme posunúť ihlu o 1 zárez vyššie, čím znížime ihlu a ochudobníme zmes
  • plyn držíme na 1/4 plynu, potom pridáme - ak motor pri pridaní plynu zvoní, odozva na plyn je pomalá a motor je lenivý, zvuk „boooooha„, ak pomôže vytiahnutie sytiča do polovice -> ihla dáva príliš chudobnú zmes -> musíme ihlu posunúť o 1 zárez nižšie, čím zvýšime ihlu a obohatíme zmes


Čím chladnejšie a nižšia nadmorská výška     - tým treba bohatšiu zmes
Čím teplejšie a vyššia nadmorská výška         - tým je treba chudobnejšiu zmes

Moje nastavenie

  • Main jet - # 160
  • Jet needle - ?
  • Pilot jet - # 35
  • Air Screw - 1,5 out
  • Plug - BR7ES

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára