utorok 27. septembra 2011

Výmena vaty vo výfuku

Po kúpe som nevedel ako je na tom vata vo výfuku, tak som sa ju rozhodol vymeniť. Vcelku jednoduchá úloha. Treba len zhodiť výfuk z motorky, odvŕtať pár nitov, vyhodiť starú vatu, namotať novú a výfuk zase zložiť.

Pusťme sa dotoho (výfuk nie je karbonový, je to len fólia :)


Výfuk som roznitoval zospodu (bližšie k motoru), chcelo to aku-vŕtačku a chvíľu vŕtania tvrdých nitov, ktoré sa stále točilia nešli poriadne odvŕtať. Stará vata bola už pekne spálená, výmena bola načase. 

Oceľovou kefou očistiť dierovanú trubku od mastnoty a karbónu a môžme začať namotávať novú vatu. Tá stará bola trochu iný typ - zložená z vláken, ktoré boli obalené nejakým laminátoidným obalom. Nová vata je len kus bielej sklennej vaty - odporúčam použiť rukavice.


Aby sa vata "nerozmotávala", omotal som ju v strede a na koncoch elektrikárskou páskou.


Môžme začať nasúvať plášť výfuku.


Zo začiatku to šlo dobre, ale ku koncu horšie a horšie. Pomohli dlhé šrobováky a monterpáka, ktorými som vatu zasúval dnu. Úplne na konci nechcel plášť dosadnúť a ja som dlho nemohol prísť na príčinu. Až keď som strčil prst do koncovky a zistil, že perforovaná trubka opiera o koncovú krytku. Odvŕtal som teda aj nity na opačnej strane, ale krytka ani silou nechcela ísť von. Nakoniec sa podarilo nasadiť trubku tak, ako má byť a plášť výfuku dosadol až nakoniec. Spoj som utesnil červeným tepluvzdorným silikónom.




Nakoniec už len zanitovať. Použil som nerezové nity, ktoré sú odolnejšie ako plechové, ktoré by sa mohli časom vplyvom vibrácií uvoľniť.

HOTOVO!


Bol som zvedavý, či sa výmenou vaty nejak zmení zvuk, ale po nakopnutí sa žiadna počuteľná zmena nekonala. Rovnako výkon ostal nezmenený :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára