štvrtok 22. septembra 2011

Výmena pravého gufera kľuky

Motorka začala viac dymiť modrým dymom. V prevodovke začal ubúdať olej. Po výjazde som musel doliať cca 350 ml. To nebude úplne normálne.

Skontroloval som sviečku, ktorá mala od novoty len pár motohodín. Sviečka zakarbónovaná a zaolejovaná.


Ubúdajúci olej z prevodovky + vyššia dymivosť + zakarbónovaná sviečka = jasná diagnóza - netesniace pravé gufero na kľuke. 

Poďme ho teda vymeniť. Najskôr treba vypustiť olej z prevodovky.


Zložiť krytku ovládania prívery, vytiahnuť poisťovací kolík a stiahnuť rameno ovládania prívery z guľového kĺbu.

Teraz už môžme dať dole pravý kryt kartrov. 



Odhalíme tým celú spojku. Šróby povoľujeme postupne do kríža. Keď máme povolené, vytiahneme vcelku všetky lamely oceľové aj korkové spolu s prítlačným tanierom.


Naskytne sa nám pohľad na spojkový kôš a unášač spojky. Najskôr treba povoliť matku na primárnom koliečku. Pozor! Je tam ľavotočivý závit. Na zabránenie pretáčania kľuky pri povoľovaní predáva KTM originál prípravok:

 





Nám však postačí medená minca, ktorú vložíme medzi ozubenie primáru a spojkového koša.




Primár máme povolený, teraz môžme povoliť matku na spojkovom koši. Najprv treba vyrovnať pliešok zaisťovacej podložky, tak aby nebránil povoleniu.


Spojkový kôš už má celkom slušné zárezy.



Pri povoľovaní sa nám bude celý spojkový kôš točiť, na podržanie KTM ponúka špeciálne náradie (obr. vľavo), prípadne sa dajú kúpiť kliešte ktorým spojkový kôš podržíme.




Najjednoduchšie to ide s rázovou odťahovačkou. Tú ja ale nemám, preto som si pomohol inak - zaradiť najvyšší kvalt, stupiť na zadnú brzdu aby som zabránil pretáčaniu zadného kolesa a môže sa povoľovať.
Spojkový kôš dáme dolu a máme odhalený celý pravý karter.  Z kľuky dáme dolu vymedzovací krúžok. Tým získame prístup ku guferu, ktoré nám prepúšťalo olej z prevodovky priestoru pod kľuku.



Opatrne ho plochým šrobovákom alebo iným vhodne upraveným prípravkom vytiahneme.


Žial, fotky z inštalácie nového gufera som niekde vytratil. Ak gufero nechce vliezť na svoje miesto odporúčam ho hodiť na pár hodín do mrazáku a karter pred osádzaním nahriať napr. teplovzdušnou pištoľou.

Po zložení som vymenil sviečku za novú. Olej z prevodovky prestal ubúdať a tiež ustalo dymenie modrého dymu - oprava sa podarila :)

9 komentárov:

  1. ahoj,mas skúsenosti aj z nastavenim privery a či má ist ľahko,čiže ju otočil palcom alebo väčšinou silou?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zdar, príveru som ešte rozobratú nemal, takže neviem.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Cavko vedel by si navod aj na lave gufero? A mozne priciny a problemy ktore s tym mozu suvisiet? Dakujem moc.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ľavé gufero je pod zapaľovaním. Dáš dole kryt zapalovania - z ľavej strany motora. Potom pomocou stahovaku na rotor zapaľovania (27x1.0) dáš dolu rotor. Pod ním je cievka - dáš ju dolu a si na ľavom gufere kľuky. Ak netesní, bude pod cievkou natečeny olej.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Takze gufero vymenene,vdaka za navod. Chcel by som od teba este pomoc,neviem si uz rady,motorka nema vykon. Mohol by si mi napisat na mail,ak by si mi chcel pomoct rozpisal by som podrobnejsie.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Poradím ti lepšie - choď na offmoto.com, zaregistruj sa, vo vyhľadávaní nájdi tému "pouze exc 300" a do tej témy popíš svoj problém. Na offmoto chodím aj ja, a kopa ďalších skúsených ľudí s exc 300, tak tam ti poradíme najlepšie. Tu máš link na tú tému: http://www.offmoto.com/viewtopic.php?id=5708&p=102

    OdpovedaťOdstrániť
  7. treba,aj,nove,tesnenia?alebo,silikon?

    OdpovedaťOdstrániť
  8. tesnenie tam musí byť, vytvára správnu vôľu. Origo stojí okolo 20 €... ja som si ho vyrobil z papiera na tesnenia, dalo to trochu roboty, ale fungovalo dobre :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Making Money - Work/Tennis: The Ultimate Guide
    The way you 바카라사이트 would expect 출장샵 from betting on the tennis หารายได้เสริม matches of tennis is to bet on the player you like most. But you also need worrione.com a aprcasino different

    OdpovedaťOdstrániť