!
čistý airfilter, čerstvý benzín, nová sviečka, nová vata vo výfuku, nastavená
hladina v karburátore !
MAIN JET (hlavná tryska)
- ovplyvňuje plyn od 3/4 po plne otvorený
- čím väčšie číslo, tým bohatšia
- čím menšie číslo, tým chudobnejšia
- ak je sviečka po plnom plyne čierna - treba chudobnejšiu - menšiu trysku
- ak je sviečka po plnom plyne biela - treba bohatšiu - väčšiu trysku
PILOT JET (voľnobežná tryska)
- ovplyvňuje od voľnobehu po 1/4 plynu
- čím väčšie číslo, tým bohatšia
- čím menšie číslo, tým chudobnejšia
IDLE ADJUSTING SCREW (šrób
voľnobehu)
- nastavujú sa ním voľnobežné otáčky
- základné nastavenie - 1,5 otáčky od dorazu
- točením DOPRAVA -> ZVYŠUJEM otáčky
- točením DOĽAVA -> ZNIŽUJEM otáčky
AIR SCREW (šrób zmesi)
- ovplyvňuje od voľnobehu po 1/8 plynu
- točením DOPRAVA -> BOHATŠIA zmes (obohacujem)
- točením DOĽAVA -> CHUDOBNEJŠIA zmes (ochudobňujem)
- začať s vytočením tak, aby motor po naštartovaní udržal voľnobeh a neskapíňal (0,5 otáčky); potom točiť doľava, kým nájdem najvyššie otáčky, pričom ďalšie točenie doľava už otáčky nedvíha, plyn musí reagovať rýchlo, bez dusenia, bez váhania
- ak ideálne nastavenie je menej ako 3/4 otáčky - treba dať bohatšiu PILOT JET
- ak ideálne nastavenie je viac ako 2 otáčky - treba dať chudobnejšiu PILOT JET
- CHUDOBNÁ ZMES: - po pridaní plynu motor váha, a potom sa vytočí po návrate k voľnobežným otáčkam, sú otáčky chvíľu vyššie, a potom spadnú na normálny voľnobeh
- BOHATÁ ZMES: - po pridaní plynu sa motor dusí po návrate k voľnobežným otáčkam, sú otáčky nižšie alebo motor skape
JET NEEDLE (ihla)
- ovplyvňuje od 1/4 po 3/4 plynu
- najvyšší zárez #1 je najchudobnejší
- najnižší zárez #5 je najbohatší
- plyn držíme na 1/4 plynu, potom pridáme - ak motor ide dobre odspodu, ale ku koncu je lenivý, kašle, z výfuku ide dym, sviečka je zakarbónovaná alebo beží na 4-taktný cyklus -> ihla dáva príliš bohatú zmes -> musíme posunúť ihlu o 1 zárez vyššie, čím znížime ihlu a ochudobníme zmes
- plyn držíme na 1/4 plynu, potom pridáme - ak motor pri pridaní plynu zvoní, odozva na plyn je pomalá a motor je lenivý, zvuk „boooooha„, ak pomôže vytiahnutie sytiča do polovice -> ihla dáva príliš chudobnú zmes -> musíme ihlu posunúť o 1 zárez nižšie, čím zvýšime ihlu a obohatíme zmes

Čím chladnejšie a nižšia nadmorská výška
- tým treba bohatšiu zmes
Čím
teplejšie a vyššia nadmorská výška - tým je treba chudobnejšiu zmes
Moje nastavenie
- Main jet - # 160
- Jet needle - ?
- Pilot jet - # 35
- Air Screw - 1,5 out
- Plug - BR7ES
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára